Dacia a reușit o performanță importantă în 2021: ce arată cifrele

de: Andrei Tilimpea
17 01. 2022

Constructorul român a anunțat rezultatele comerciale pentru anul 2021.

Dacia a reușit să vândă 537.095 vehicule în 2021, cu 3,1 % mai multe decât în 2020. Rezultatul este o performanță, dată fiind criza de semiconductoare cu care s-a confruntat întreaga industrie.

Dacia a reușit să urce pe poziția a treia a vânzărilor din Europa, pe segmentul clienților privați, în special datorită modelului Sandero. Acesta a înregistrat 226.000 de unități vândute, menținându-și poziția de cel mai vândut model pe segmentul persoanelor fizice.

Cota de piață a mărcii Dacia pe acest segment a ajuns la 6,2%. În același timp, SUV-ul Duster a fost și el în partea superioară a clasamentelor de vânzări, cu un volum de 186.000 de unități, menținându-și de asemenea poziția de lider pe segmentul SUV-urilor, pentru clienții privați.

„Dacia este în prezent un adevărat motor de creștere pentru Renault Group. 60 % din cumpărătorii de vehicule DACIA provin din afara Grupului, în timp ce 75 % din posesorii de DACIA rămân fideli mărcii atunci când cumpără o nouă mașină în locul celei vechi”, precizează Denis Le Vot, Director General al mărcilor Dacia & LADA.

Primul automobil electric al mărcii Dacia, cu un volum de comenzi care a ajuns la 46.000 de unități, potrivit Dacia, a înregistrat 27.876 de unități vândute, intrând rapid în topul celor mai vândute electrice din Europa. Un procent foarte mare de clienți Spring, circa 80%, nu au mai deținut anterior un model Dacia.

Cum s-a descurcat în România

În România, Dacia a vândut 38.120 de vehicule în 2021. Modelele Dacia figurează pe patru din primele cinci poziții ale topului celor mai vândute vehicule de pe piața locală.

Cele mai vândute modele rămân Logan, Duster și Sandero, dar în clasament a intrat acum și Spring, ajuns pe locul cinci în topul celor mai bine vândute autoturisme din România. În numai trei luni de la începutul livrărilor către clienți au fost înmatriculate 3.068 de exemplare, ceea ce înseamnă aproape 48% din totalul vânzărilor de vehicule electrice de pe piața din România în 2021.

„Această ofensivă se realizează în special datorită versiunilor superioare de echipare ale modelelor. Creșterea vânzărilor și a cotelor de piață confirmă faptul că DACIA atrage o categorie tot mai largă de clienți. În 2022, DACIA deschide un nou capitol din istoria sa. Punerea în aplicare a planului nostru strategic se materializează în principal prin lansarea comercială a modelului Jogger și prin introducerea Noii Identități de Marcă”, a continuat Le Vot.